Leta i den här bloggen

lördag 13 september 2014

Confession time

Så, som ni vet så har jag inte bloggat under hela sommaren.. Det här kommer inte sen vara nå jätte roligt inlägg, men ja ville bara förklara min situation. Jag har inte bara haft inspirationen att blogga nu på sommaren, jag har nog gjort en massa under sommaren, det har nog varit den bästa sommaren jag haft, jag har varit i Spanien och London, har varit på festivaler, och en massa annat roligt. Jag tror att inspirationen försvann efter mina studentskrivningar, jag blev egentligen färdig med skolan i mars, och jag trodde att okej så nu kan ja ta de äntligen lugnt och chilla lite o ha det roligt med vänner o.s.v. men jag hade såååå fel. Efter studentskrivningarna måste jag läsa in mig till någon högskola eller universitet för fortsatta studier, jag har alltid villa bli en film producent eller en kulturproducent. Synd nog hade jag inte så stor inspiration att läsa till högskolan, så jag läste ganska dåligt och slapp inte in nånstans. Jag måste också få ett jobb men fick aldri något jobb. Då ble mitt liv lite slapp, hade inte ett jobb eller en studieplats, så de blev lätt att bara sitta hemma. Efter en stund började jag tänka på att va gör jag riktigt i mitt liv, och jag förståd att jag led av såkallad existential crisis. Under den här tiden hade jag inte helt enkelt något att blogga om, jag menar att vem vill läsa om någon som klagar över att inget är roligt :D Men när vi hade vår student fest, så började förstod jag lite bättre att nu kan ja inte bara ligga hemma. Jag fo och resa, jag började söka ordentligt med jobb, och försökte få mitt liv i lite bättre skick. Därför hade jag en så rolig sommar för att jag förstod att allt handlar inte om att du har ditt liv i kontroll, för guds skull jag är bara 18, jag har inge brottom någonstans, jag behöver inte att ha mitt liv just nu helt 100% i kontroll, så jag tänkte att jag kan lite let lose, och därför hade jag så roligt, jag är inte någon control freak, och det är bara hälsosamt, iaf för mig. Jag har ganska mycket med problem, gällande t.ex. min familj, och lite med just med att vad jag skall göra. Men jag börja förstå att ingen kan säga vad jag skall göra, eller du skall inte bry dig över den pressure du kan få av andra. T.ex. jag hade en massa tryck på mig, mina föräldrar ville mycket av mig, och mina släktingar, och hade speciellt mycket pressure för min syster är, som
 min farmor säger "perfekt". Det har skapa en massa bråk med mig olika personer, t.ex. jag hade ett jätte stort gräl med min pappa och talade inte med honom på ungefär 6 veckor. Det var också en av orsakerna varför jag inte hade inspiration att blogga eller göra så jätte mycket över huvud taget. Just under den perioden förstod jag (visste nog det ändå men förstod det ännu bättre) att det var viktigt att hålla kontakt med sina vänner! T.ex. en min vän flyttade bort till en annan kontinent förra vintern, hon var en av dom bästa vännerna jag någonsin haft. Hon kom nu på sommaren tillbaka till Finland, men jag såg henne jätte sällan för att jag mådde inte så bra, nu senare förstod jag att hon skulle ha kunnat hjälpa lite med min situation. Hon var en sådan människa som påminner en vad livet är. Så jag är jätte ledsen över att jag inte var mer med henne. Efter hon fo så gjorde jag en liten bucket list över vad jag skall försöka få/göra före detta år är slut, eller iaf vad jag vill få gjort före nästa skolår börjar (gäller nog göra en). 

Jag tänker nog lägga upp bilder och skriva om min sommar här på bloggen, så ni får nog veta om hurudan min sommar var, men kan nog säga att den var underbar :D men som jag sa tidigare hade jag ganska tråkigt vid vissa skeden och ville ha en ny start. Så jag bestämde mig att okej nu gör jag något med mitt hår, det är alltid en bra start, iaf för flickor :D jag har alltid villa ha ljuslila hår, och jag har också alltid villat haft kort hår så jag tänkte att, fuck it, why not, att av kan gå fel? Nåjaa färgen kunde nog gå väldigt fel... 

Som ni vet hade jag brunt hår (int min riktiga hårfärg dock) och jätte långt, den här bilden var från midsommaren vart jag hade gjort en lila dip dye.

Några veckor senare fick jag min brillianta ide att klippa och färga. Jag klippte mitt hår ungefär 20-30 cm, man kanske inte ser det så mycket på bild men jag klippte mycket :D och sen skulle jag färga det, men det blev inte så som jag hade trott..


Mitt hår blev inte ljuslila, utan det blev mörklila(ish) med lite ginger nyanser :D det är svårt att få mörkt hår till ljuslila! De här bilderna visar inte den exakta färgen men nära nog iaf. Men efter tusen silver shampo dusher så fick jag mitt hår till ungefär min originella färg. Men jag var inte färdig utan jag ville nu ha istället -->



En peacock blue dip dye, (inspiration kylie jenner). Jag blev jätte glad med resultatet, och har ännu detta hår.



Ursäkta över att mitt inlägg inte var den mest roliga, men jag ville att ni skall förstå, och jag vet att jag inte är den ända med existential crisis, och jag ville bara säga att ingen annan kan bestämma över att vad du skall göra. Det kan ibland bara göra saker värre. Du skall våga ha din egen åsikt och våga göra det du vill göra. Om du inte vet vad du vill göra är det lugnt, för du har hela ditt liv på dig att tänka ut den saken. Men jag skall nu blogga om sommaren, och fortsätta min blogg normalt med nya outfits och ideér :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar