Leta i den här bloggen

måndag 10 november 2014

Summer of 2014 - Spanien part 1

Som jag har sagt tidigare fo jag och tre mina andra vänner till Spanien under sommaren. Det var liksom vår resa som vi skulle ta efter vi blivit studenter och som vi har planera ta nu i 3 år, lite som en reward av allt "hårt" skoljobb vi gjort i 12 år :D första dagen gjorde vi inte så jätte mycke speciellt, vi gick lite runt i stan och tittade lite var allt finns och hurdant det stället är. Vi gick alltså till Puerto Banus, som är jätte nära Marbella. Puerto Banus är ju egentligen det ställee vart alla rika männiksor far och det är ju ett väldigt snobi ställe, men det var slutligen inte så dyrt, vi är så vana att betala mycke för drickor och sånt här i Finland så det var inte så surprising att det kostade lite mer än vad man skulle tro. Fast lite synd var det nog att när Puerto Banus är ett sånt ställe vart alla rika männinsor far så var ju allting där remonterat till så fint, att det blev lite för turistigt för min smak, var inte det ljuvliga kulturella spanien som jag älskar, hörde bara utländska språk att inga spanioner där alls. Var nog ett fint ställe men jag är lite en sådan person som gillar att fara till ställen var ursprungs kulturen (kan man säga så :D) syns, då känns det mera som att man är på ett exotiskt ställe och inte på en stads resa. Men där fanns nog ändå fina stränder och bra barer och vädret var bueno!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar