Leta i den här bloggen

torsdag 5 februari 2015

Goodbye

Så nu efter nyåret har jag hamnat säga hejdå till två männsikor som har stått väldigt nära till mig, nämligen min syster Sofie och min vän Julia. Haha oi de låter som om de skulle ha dött men ta det lugnt de har de inte, de har bara flyttat :DDD 

Min syster fo och resa runt i Asien, för hon skall fara till Sydkorea och studera för en stund, för det hörs till deras skolprogram (att studera utomlands alltså, man får välja landet). Och före hon far till Sydkorea så fo hon med sin pojkvän och roommate och resa runt i Asien, hon kommer vara borta ungefär ett halft år. Det är nog en ganska konstig känsla att veta att hon är i en annan världsdel. Jag kommer ännu ihåg första gången hon var länge borta, hon gick på en språkresa för 3 veckor, jag vet att det inte är en lång tid men då var det nog, för det var första gången hon var så länge borta från mig. Nästa gång var när vi flyttade med pappa, det var första gången vi fick båda helt egna rum, det var första gången vi sov i olika rum. Den tredje gången var när hon gick och studera, hon fo och studera till en annan stad som är 5 h från Helsingfors (var jag bor, och Finlands huvudstad). Det var nog ganska konstigt att inte bo med henne mera, vi har ju såklart våra syskon gräl, vissa är större gräl och vissa bara små gräl, men ändå så saknade jag henne mycket i början, men ble sedan ganska van med att vara ensam :D Sofie är ju min storasyster, så hom har alltid tagit hand om mig, speciellt när bi har haft det svårt i familjen så har hon alltid hjälpt mig, t.o.m. fast hon bodde 5 h från mig så har hon ändå alltid varit där för mig, så nu när hon är i en helt annan kontinent så känns det lite konstigt nu när jag vet att hon inte är i samma land och är långt borta i någon djungel :D så ja tänkte sharea några baby bilder av oss ^^ (btw fö dom som inte förstod så hon är den som är längre och brunett på bilderna)






Jag träffade Julia för första gången då när gymnasiet började, så jag har känt henne nu i typ 4 år, men det känns som om jag skulle ha känt henne hela mitt liv. Julia är en av mina närmaste vänner och en superviktig människa i mitt liv, hon fo till Sverige och studera här nu efter nyåret, och jag har saknat henne väldigt mycket, vet inte riktigt vad jag skall göra utan henne. Träffade henne faktist här på måndagen, var super kiva och se henne. Hoppas vi ses snart igen <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar