Leta i den här bloggen

måndag 29 juni 2015

Old new music

När jag var yngre lyssnade jag ganska mycket på rock/punk musik, men har inte lyssnat på det lika mycket nu på sistone. Men efter 5 Seconds of Summer konseren så blev jag igen intresserad och har börjat lyssnat igen på olika band, speciellt på My Chemical Romance, Fall Out Boy och Panic! At The Disco. Har egentligen börjat igen och lyssna på Fall Out Boy redan när deras nyaste album kom ut i början av året.
Mitt favorit band är kanske My Chemical Romance, eller det är ganska svårt och välja mellan mcr eller patd, men mcr vinner nog ändå, har en så stor chrush på Gerard Way <3  Det är synd att mcr inte mera är ett band, men Gerards nya solo album är nog också bra! Han kommer faktist hit till Finland, hoppas jag får någon att komma med mig till uppvisningen :D
Jag gillar också mycket edm musik, och är därför glad att tre av mina favorit band har gjort kollabrationer med tre av mina favorit DJ:n. Gillar speciellt mycket om Brendon Uries och Dillon Francis sång, samt Gerad Ways och Deadmau5 sång.


Deadmau5 & Gerard Way - Professionals Griefers




Steve Aoki & Fall Out Boy - Back To Earth




Dillon Francis & Brendon Urie - Love In The Middle Of A Firefight

Heheh, men är han inte också bara så underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar