Leta i den här bloggen

fredag 16 oktober 2015

Gulisintagning!

Jag märkte först nu att det här inlägget aldrig har publicerats, har hela tiden trott att den har men tydligen inte :D men iaf så i början av mitt skol år så hade vi en gulisintagning, vi första års studerande kallas gulisar, och intagning är lite svårt att förklara men det är lite samma sak som en konvent, om ni vet vad det är :D i ett nötskal så blir vi indelade i grupper och sen skall gruppen gå runt stan till olika stationer och göra olika galna saker som tutorerna har ordnat, och såklart dricker man samtidigt, många uppgifter vi skulle göra vid stationerna var uppgiter var man måste dricka :D en var t.ex. att man skulle hälla en massa alkohol i en bunk och sen fans det 4 slangar så måste man dricka det så snabbt som möjligt, vår grupp var en av de snabbaste ;) gulis färgen är gul, som ni säkert märker på bilderna, men jaa därför måste man ha en gul huvudbonad, och sen skulle vi ha en sopsäck på oss ännu :D men hela gulisintagningen och efterfesten var superkul! Var också jätte roligt när man inte fick själv välja grupperna, så man lärde känna nya människor också. Var lite rädd att jag skulle vara i en grupp med tråkiga människor men jag hamnade i en jätte rolig grupp och hade jätte trevliga människor med mig! :))
En uppgift var att vi skulle hitta på en egen snapsvisa


En annan uppgift var också att vi skulle ta en så rolig/galen bild som möjligt, så vi fick dessa arme killar me oss på bild ;)

Och sen ville vi såklart också ha en bild med denna underbara staty oxen

Jag gilla honom nog mycket



Haha här är en bild när vi blev färdiga och fick äntligen ta bort sopsäckarna! Jag tror att vi var den första gruppen som blev färdiga med allt (för vi var så bra ;)),vi hade lite med tis före efterfesten så vi for till burger king på paus :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar