Leta i den här bloggen

onsdag 17 februari 2016

Flow festival - dag 1 ✨

Förra sommaren (2015) så var jag på Flow festival. Flow festival är en festival i Helsingfors som ordnas varje sommar, Flow är mera en festival för hipsters, och är inte lika alla festivaler, Flow är helt i sin egen klass, därför är den så speciell och ett så stort event. Man far inte till Flow bara för musiken, utan cokså för maten, kulturen, omgivningen, konsten (de hade en art gallery där också, och någon slags lab :D) och allt annat de har att erbjuda, hela Flow festival är en upplevelse på alla sätt. Jag var där alla tre dagar, och hade superkul alla dagar! Det var nog värt att spendera pengar på det! Kan inte säga viken dag var min favorit, men fredagen var nog jätte rolig, för då var Major Lazer the main performer. Vi kollade också på bland annat Elliphant, Chic, Diplo på fredagen. Har lite svårt och komma ihåg alla vi såg för det var en stund sen och vi gick och titta på ganska många olika artister :D


         



Man kanske inte ser så bra på bilden men där fanns sånhäna fina bord var det fanns gungor som stolar :)



CHIC
Nån som var jätte bra under första dagen var Chic! Det är alltid bättre show när det är "riktigt" musik, de var så karasmatiska, groovy, och hade en jätte bra show. Deras musik är inte riktigt sånt jag lyssnar ofta på så därför var deras show så underhållande :) om ni inte vet vem de är så de sjunger bland annat le freak och good times och de sjöng också We Are Family på Flow, kommer inte ihåg ifall de hade nå members från Sister Sledge där, (det är de som sjunger we are family ursprungligen), för de var många där. Det var så underbart när Nile Rodgers börjde tala om att han hade blivi diagnostiserad  av cancer och att hans läkare sa att han inte hade länge kvar att leva, men på scenen så sa han sett att nu idag så har han levt flera år sedan den dagen! Alla blev så glada då, så gulligt ^^


 DIPLO




Diplo uppträdde också skillt, där uppträdde han med sina egna sånger men också sånger han gjort tillsammans med Skrillex (och joo javet att de heter Jack U). DAMN Diplo är nog ripped! Såg så bra ut <3


ELLIPHANT



 MAJOR LAZER
Oi oi jag har mycker att berätta om deras uppträdande! såååå bra!! Kommer nog allti vara en av mina favorit konserer! Fick äntligen se dem, har väntat såå länge att få se dem :)  men iaf så, jag kan börja med att vi var helt på första raden! Tänk helt första raden av den stsörta scenen! Känslan var helt galen där genom hela konseren, det gjorde hela konseren bara bättre när man sto så nära och såg alla tre plus alla dansaren, fick mera fiilis när man sto helt nära dem och så dem danssa så ville man bara själv danssa ännu mer :D



Elliphant kom dit och uppträda too original, som är en av mina favorit låtar från deras nya album

Haha Diplo och Walshy Fire hade sin egen lilla dans vid ett skede :D



Dansarna var super bra! och de dansade jätte vackert till Powerful, och det var jätte fint när bakgrunden var super fin och glittrig :)


Tihi vid ett skede så tittade Walshy Fire på mig och winkade åt mig och tittade länge på mig ;))


De hade alltid jätte fin och färgrann bakgrund!



Jag tror att det var till låten roll the bass, när de tog av sina skjortor och ville att alla i publiken också skulle göra det, såå vi såklart tog av oss skjortorna :D fick se Diplo igen utan skjorta som alltid är ett plus ;) haha har också en fin video på oss alla utan skjortor men jag tror inte att mina vänner skulle gilla ifall jag sett den hit :D




Vid ett skede så fo Diplo i en såndän plastbubbla och crowd surfa, så jätte kivs ut



Tänk, så här nära var jag Diplo <3 kan inte ännu heller tro det :D

Kan nog säga att Major Lazer konseren och vara på första raden var nog en once in a lifetime opportunity. Men hela dan var nog jätte kiva men Major Lazer var nog the cherry on top, fick nu kunnon flasback och fiilis när jag tittade genom dessa bilder och skrev allt, så bra minnen från denna dag och hela veckoslutet nog :)



Det såg alltid jätte fint ut på kvällarna när det blev mörkt och alla lampor var på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar