Leta i den här bloggen

fredag 1 april 2016

Imagine Dragons

I slute av Januari så var Imagine Dragons här i Helsingfors och uppträda. Kan inte säga mycke annat än att en av de bästa konsererna jag någonsin har varit på! Band brukar alltid ha bättre konserer tycker jag, vet inte varför men när hela bandet är där och så, så är det mera fiilis. Har velat se dem ända sen Radioactive kom ut, och nu fick jag äntligen! Deras förband var Sunset Sons, de var ganska bra :)
Dan Reynolds var såå gullig! Där hoppade och skuttade han omkring med sin manbun ^^ han har nog en jätte bra karisma och man ser på honom att han gillar verkilgen det han gör och tyckte jätte mycket om att vara i Helsingfors. Han (och resten av sitt band) fick publiken jätte bra med sig. Det var så gulligt när Dan började tala om peace, han sa t.ex. hemska saker händer i världen just nu (Paris), men det är ändå bra att vi kommer ihåg att leva och ha roligt och lyssna på musik, sedan gjorde han en peace sign med händerna och hela publiken gjorde det efter honom ^^
Deras show var jätte fin, de hade inte för mycket i bakgrunden men ädnå jätte fina figurer och så. De hade speglar i bakgrunden, var det sen alltid var olika bilder på, för deras tour hette ju Smoke + Mirros ;)
Jag gillade jätte mycket hur de spelade sina sånger, för Dan gjorde flera sånger så att han sjöng flera olika sånger i en sång. Det var också bra när han gjorde det så började han med att sjunga sångerna långsamt (fast originella var snabb) och sen började han sjunga snabbt andra sånger (i samma sång), det gjorde de mer speciellt. Han gjorde så t.ex. i sista sången som var nog bäst! och det var ju såklart Radioactive, surprise surprise. Han började den först med att sjunga Friction, som är min favorit sång från albumet så gissa hur excited jag var när han började med den, och han sjöng den långsamt så den lät ännu bättre när den var mer sensuell, sedan kom en crazy drop och han plötsligt började sjunga Radioactive, sen så trummade han också under Radioactive, och jag gillar ju trummaren så jag var typ i extas under hela sången! sååå underbart bra <3 kan lägga upp några videon om det senare, men for now så här är några bilder av dem :)








Jag och Lene :)


"Hey man whats up?, not much just doing a show" 






"Hmm what now?" heh, joo jag vet, ja är rolig med dihär bildtexrerna.. men de har ba så bra miner ibland :D



But <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar