Leta i den här bloggen

torsdag 5 maj 2016

Prouuud

 Så vikings säsong 4 har nyligen sluta, och som jag tidigare har nämnt så var två finska skådespelare med i säsongen. De här två skådespelaren är en av mina favorit finska skådespelare, Jasper Pääkkönen och Peter Franzen. Är så proud över dem, det är inte många som får vara med i en hit serie, speciellt inte finska skådespelaren! Och är ännu gladare att de är en av mina favoriter! :) de båda var jätte bra i serien, passade super bra i rollerna och hoppas att jag får se dem pånytt ännu, och de såg så coola ut i sina viking costumes!
Är också glad att de valde skådespelaren som är påriktigt från norden, för vikingarna var ju påriktigt från norden. För nuförtiden så väljer man inte så ofta skådespelaren till roller som har samma etniska bakgrund, som jag tycker är dumt. Som t.ex. att man väljer en vit kvinna och spela en roll som originellt var en asiatisk kvinna.. Eller att man väljer en Brasiliensk kille och spela en roll som Colombiansk... Inte något illa mot dessa skådespelaren, för de är duktiga men tycker man borde lite mer tänka på saken. Och joo jag vet att jag inte vet så mycket om filmindustrin men det här är bara något jag tycker är fel, och ville yttra mig. 
Anyways så jag är glad att mina finska killar fick rollerna och att de var super bra :)
Btw, jag har nu börjat titta på vikings från början igen och vid en scen från säsong 1 sä hörde jag att nån skrek en replik på finska i bakgrunden, blev så glad och confused för hur har jag inte förr hört det :D blev också glad för att de har gjort serien så bra, blandar olika språk och kulturer från norden, som gör allting mycket mer trovärdigt. Tycker nog så mycket om vikings, en del är nog för att jag är från norden och har alltid var intresserad av vikingar, och att ha en serie var min kultur är iblandad i och sedan ha finska skådespelaren med, oih <3 är också glad att Finland äntligen är en del med i någonting (händer inte så ofta) :D

Hittade denna awesome bild på instragram, ser de inte helt enkelt super coola ut! Jasper Pääkkönen är blonda killen till vänster, och Peter Franzen är brunetten till höger om Travis Fimmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar