Leta i den här bloggen

måndag 2 maj 2016

Vappen firande!

Det här veckoslutet har det varit valborgsmessoafton i Finland, aka vappen. Så jag festade från fredag till söndag :D 

FREDAG:
På fredagen var det sitz i skolans bar. Jag sitzade först men sen så jobbade jag bakom baren resten av kvällen, var nog en super kul kväll och sitzen var jätte kiva också :)



LÖRDAG:
Så på lördagen var det själva valborgsmässoafton. Jag gjorde ganska mycket på lördagen, fo från ställe till ställe, va lite tröttsamt men det var ändå jätte roligt och se alla olika vänner :) vi var först hos Katinka och äta och sedan gick vi till Havis Amanda och se när hon fick sim hatt och efter det gick jag till olika ställen :)





SÖNDAG:
På första maj gick vi på picnic till Brunssparken. Det var en så ljuvlig dag! Vädret var super varmt och alla studerande var där och alla firade tillsammans första maj :) där fanns olika saker man kunde gö som bastu, bungee jumping, massa olika food stands och allt möjligt annat. Vi var i parken nästan 9 h, kändes inte alls som att de skulle ha varit en så lång tid, för tiden gick snabbt när vi hade så roligt, fast vi bara satt på samma ställe och drack och åt. Vi gick nog lite runt och träffa männiksor. Alla firar 1 maj genom att vara på picnic, det är så trevligt när hela Helsigfors samlar sig i olika parker och firar tillsammans :) Oi det var nog en så skön dag, kändes såå somrigt, äsh att veckoslutet tog slut och att man måste gå tillbaka till skolan.. Fast sen på söndagen när jag kom hem så var jag nog trött, man märkte nog att man har druckit i tre dagar :D








Haha finn ett fel med denna bild :D

Såklart brände man sig.. 

Skaffade också några nya halarmärken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar