Leta i den här bloggen

söndag 24 juli 2016

DIY mini örtstation + kort

Min syster flyttade nyss ihop med sin vän så hon hade en housewarming fest hos henne förra veckan. Jag ville inte ge någon vanlig present, utan någonting jag shälv gjort, för tyckte det var mer personlligt :)
Jag lagade faktist allt själv, kortet, skyltarna och dekorerade örtstationen själv :D

Jag använde följande:
* Olika örter
* Krukor
* Underlag för krukorna
* Olika färgs papper
* Målfärg
* Pinnar (jag använde chopsticks heh)
* Mull, gäller använda ört mull, de bättre för örterna
* Olika pyssel saker

Sånhäna blev mina små ört skyltar, det var till de här jag använde chopstick åt

Lagade detta kort, de som inte vet så skall mitt kort likna Mumin huset :)

Här är den färdiga versionen



Och sen såklart köpte jag också salt och bröd :)








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar