Leta i den här bloggen

tisdag 23 augusti 2016

Borgbacken

Jag var en stund sedan på Borgbacken med mina vänner. En av mina vänner Katinka skall flytta till Danmark och börja studera, så vi ville träffa henne ännu en sista gång och göra något kul förrän hon flyttar. Var nog riktigt kul för det var länge sedan jag varit på Borgbacken, eller det är länge sedan jag varit på någon nöjespark :)



När man är på Borgbacken så måst man äta franskisar och korv :D


Den här bilden tog jag när vi var som högst upp på den kända berg-och dalbanan





Det har kommit en ny maskin till Borgbacken, det är en såndän free fall maskin.. Den var ganska skrämmande i början, för den for jätte långsamt uppåt, och sedan när man kommit tillräckligt upp så börja det blåsa och bli lite kallt så trodde man att man var uppe, men sedan tittade uppåt så såg man att det ännu var mycket lång väg kvar.. Det som också var skrämmande var att när man tittade åt sidorna så såg man ingenting annat än utsikten, man såg inte vem som satt bredved dig eller maskinen,, utan man såg bara utsikten som var nog fin men skrämmande för man var sååå högt uppe. När man närmade sig toppen så började det spelas musik som var väldigt dramatisk, som gjorde allt mer bara skrämmande. Men sedan när maskinen äntligen for ner så gick den så snabbt att man inte han skrika eller något, jag han just och just öppna munnen och så var man nere, de gick så snabbt och det kändes inte alls i magen eller någonstans. Det var mer skrämmande och fara upp än ner, så nästa gång jag far dit så kan jag njuta bättre av maskinen när jag vet att det inte senhäller är så hemskt att åka upp :D





Haha det var så roligt när vi var i tekopparna när vi lutade bakåt och tittade uppåt, det blev direkt mycket roligare :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar